Old pain2go

Home Therapieën Old pain2go
Hypnose Therapie emdr Friesland Sneek

Hoe kan OldPain2Go® jou helpen:

Old Pain 2 Go  is letterlijk vertaald: Oude pijn laten gaan, wat wil zeggen:
Het loslaten van oude pijn. Dit kan zowel fysieke- als emotionele pijn zijn.

Pijn wat al een langere tijd bestaat en waarvan er tegen je gezegd is:
“Er is niks aan te doen dus je kunt pijnstillers of andere medicatie nemen en je moet er mee leren leven en mee leren omgaan.” Hoe is het dan toch mogelijk om deze pijn te reduceren of zelfs helemaal te laten afnemen.

De OldPain2Go® methode werkt als het drukken op een resetknop. Alsof nadat de brand geblust is het brandalarm nog piept. Deze brand alarmknop moet dan uitgezet.

Het gaat er niet om of je erin gelooft, maar je moet wel bereid zijn om je pijn los te willen laten.

Deze methode gebruik ik bij mensen die met een fysieke klacht bij mij binnen komen, maar ook om emotionele pijnen los te laten. Je ziet dan dat soms verschillende klachten die ogenschijnlijk niks met elkaar te maken hebben, als dominosteentjes achter elkaar omvallen en dus losgelaten worden.

Ik gebruik deze methode  bij allerlei fysieke klachten zoals buikpijn (PDS) frozen shoulder, hernia, artrose, pijnlijke knieën en enkels of fibromyalgie. Maar ook gebruik ik het bij de anderen therapieën bij angsten, onzekerheid, faalangst enz.  En wat ook nog kan is gebruik bij overspannenheid en burn-out.

Wij mensen zijn holistische wezens. Je kunt het lichaam en de geest niet scheiden. Het heeft altijd een samenhang. Als je mentaal niet in balans bent, kan dat fysieke problemen tot gevolg hebben. En andersom is dat net zo. Let op: Ik werk alleen met mensen die al gediagnosticeerd zijn door een medisch professional. Happy 2 help!

Het zal niet bij iedereen evengoed werken, maar er zijn genoeg bewijzen dat er veranderingen worden gemaakt, doordat cliënten aangeven dat ze met een pijn van bijvoorbeeld 8, op schaal nul tot 10, binnen komen en met nul de deur weer uitgaan.

De methode komt uit Engeland en daar ook klinisch getest en beoordeeld.

Wat is pijn:

Iedereen heeft wel eens pijn. Het is een onaangenaam tot ondraaglijk gevoel. Het kan zeurend, krampend, kloppend en stekend zijn.

Functie van pijn:

Pijn is een signaal wat door het zenuwstelsel, ruggenmerg naar de hersenen gaat en daar geregistreerd wordt, om jou te laten weten dat er iets aan de hand is. Het trekt je aandacht en het vraagt om een actie. Pijn heeft als doel je te beschermen.

Acute pijn: Je kunt acute pijn ervaren door een kneuzing of beschadiging van weefsel.
Als jij je bijvoorbeeld gesneden hebt, dan laat de pijn weten dat er iets aan de hand is. Je laat het hechten, plakt er een pleister op en de pijn zorgt ervoor dat je die plek even ontziet, zodat de wond kan helen. Je zult merken dat na korte tijd de pijn steeds minder wordt, omdat de wond geneest.
Pijn kan ook ontstaan door langer aanhoudende emotionele spanning, waardoor het lichaam verkrampt en op die manier pijn veroorzaakt.
Chronische pijn: Wanneer pijn langer dan 3 maanden aanhoudt wordt er gesproken over chronische pijn. Je ziet dit bij langdurige zenuwpijn, maar soms ook nog bij een lichaam waar geen schade meer aan is. Bij chronische pijn houdt het onbewuste brein onterecht vast aan de waarneming dat het lichaam nog steeds moet worden gealarmeerd of beschermd. Het onbewuste brein reageert dan over beschermend.

Wat gebeurt er:

Het onbewuste brein zendt een pijnsignaal uit. Er is al actie ondernomen, je bent bij een arts geweest, of de wond is allang genezen, maar het pijnsignaal is er nog steeds, het ‘brand’ nog steeds. Alsof het brandalarm nog steeds loeit, terwijl de brand al geblust is. Deze pijn kan verergeren, doordat het een negatieve pijnervaring wordt door de negatieve gedachten en gevoelens daarover. Dan wordt het een vicieuze cirkel.

Uit onderzoek blijkt dat op MRI-brein scans te zien is dat zowel fysieke- als emotionele pijn in hetzelfde deel van de hersenen wordt verwerkt. Pijnsensaties die niet meer waarneembaar zouden moeten zijn, worden nu zo gevoelig dat zij snel getriggert kunnen worden. Dit kan door zowel fysieke- als niet fysieke factoren ontstaan, zoals emoties, stress, spanning en overtuigingen in ons.

Disclaimer

Ik wil hierbij dringend aangeven dat mijn behandelingen niet bedoeld zijn als vervanging voor welke noodzakelijke psychotherapeutische of medische behandeling dan ook. Deelnemers moeten verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen welzijn. Er wordt geen verantwoordelijkheid genomen voor enige persoonlijke, lichamelijke, psychische of materiële schade van de deelnemers tijdens en na de therapie.

Waarmee kan ik je helpen?